sábado, 8 de noviembre de 2008

SinCamaras: adeu a les punxades!

Fa unes setmanes vaig fer una sortida a Rocacorba en la que per baixar feia el corriol que voreja la riera del mateix nom. Aquest sender no es gaire concorregut i com es normal te alguns trams ben embardissats. Al cap d'un parell de dies de fer la ruta vaig adonar-me que tenia les dues rodes puxades, i com no, per punxes de verdisses.

Fart d'haver de canviar les càmeres (i haver-ne de comprar de noves), vaig decidir de provar un d'aquests kits "tubeless" que venen per Internet. Jo en conec 3:


Després de llegir uns quants foros. mirar preus i disponibilitat, vaig decidirme per comprar el de SinCamaras a www.bicisbuendia.com.

El Kit el composa d'un rotllo de cinta adhesiva i fons de llanta per precintar la llanta, un parell de vàlvules desmontables, i el liquid sellador encarregat de tapar els forats de les punxades.



Un cop montat el fons de llanta cal inflar la roda. Però per això cal un compressor o anar a la bezinera, que es el que vaig fer.
La roda de darrera és una llanta Alexrims XD-Lite amb una coberta bastant nova Michelin Country Trail. Va inflar a la primera sense cap problema:


La de davant és la mateixa llanta però amb una coberta Schwalbe Nobby Nic que ja te més d'un any d'ús.



A la primera inflada ja vaig veure que tenia un tall de mig centimetre en un lateral, però com que semblava que sellava ho vaig deixar així.
Un cop a casa però la roda davantera es va desinflar ràpidament, així que vaig haver de tornar un altre dia a inflar-la. Això si, abans vaig tornar a muntar el fons de llanta amb la cinta adhesiva que va sobrar, ja que el primer cop no la vaig posar del tot be.
Ara si que semblava que anava be. Un cop a casa he pogut comprovar que les rodes perden presió dia a dia, amb lo que les has d'inflar de tant en tant. Es veu que això es habitual si no utilitzes cobertes específiques de Tubeless. Si després de la primera sortida la cosa no millora caldrà anar pressupostant noves cobertes.

Finalment avui he anar a provar la bici, fent una ruta per Sant Miquel i els Àngels. Ha anat tot com una seda, i això que m'he ficat per totes les trialeres que he trobat per veure si desllantaven els pneumàtics.

Conclusió final: menys pes a la bici (200g per roda) i adeu a les punxades, i per tan sols 40 €.

No hay comentarios: