domingo, 7 de diciembre de 2008

Mitja Marató de Mataró 2008


Avui, per tercer any consecutiu, he fet la mitja marató de Mataró. Es tracta d'una cursa clàssica dins del calendari d'atletisme popular, que consta de 21'1 km per asfalt (com el nom indica, la meitat d'una marató sencera).
La sortida és al Parc Central. El recorregut comença baixant pel centre de la ciutat per anar cap a la platja, per on es fan la majoria de kilòmetres. Te un perfil curiòs, per que el parc es el punt més alt de la cursa, fent això que l'últim kilòmetre i mig sigui el tram més dur, justament quan ja estas més esgotat.

Planol del recorregut:

Havia quedat ja fa setmanes amb en Robert per fer-la. Així que hem anat plegats fins a Mataró. Allí ens hem trobat amb un parell d'amics seus que volien "tastar" això de fer una mitja. Despres de fer el ritual habitual pre-cursa (recollida dorsal i xip, visita a can roca, equipació, estiraments, escalfament), ens hem situat estrategicament a la sortida per poder agafar un bon ritme inicial:



La meva ideia, com sempre, era intentar anar a 4'/km fins que es pogués, i després anar aguantant. A en Robert i en Xavier els ha semblat be el pla, així que hem fet els primers kilòmemtres plegats.
Hem anat mes o menys be fins al kilòmetre 10, on duiem una mitja de 4'9''/km. En Xavier, demostrant grans aptituds fondistes, ja s'ens havia escapat cap al km 8. Nosaltres seguim fent mes o menys be fins al 15. En aquest, com era d'esperar, les meves cames diuen prou (és la primera mitja de la temporada i tenia unes agulletes del quinze, degut a la cursa del dissabte), així que era previsible que passés el que ha passat.
Al kilòmetre 16 afluixo molt el ritme, baixant gairebé a 6'/km, fet que fa que em passin moltissims corredors. Però be, la questió és acabar, ja vindran curses per fer més bon temps.
Faig les últimes rampes xino-xano i arribo finalment amb un temps de 1h35m, que suposa un mitjana de 4'32''/km.


Tot just passar l'arc d'arribada trobo a en Robert i en Xavier, que comenten que han fet 1h32m. Com que no fa massa bona temperatura i hi ha cua per recollir els obsequis, ens separem i em dirigeixo a per la famosa bossa de productes de neteja, cortesia de l'empresa patrocinadora.
Aquí teniu tot el contingut desplegat (hi falta una capsa de Pringles que m'he menjat "in situ"):


Això explica per que s'acaben les inscripcions tant d'hora. I també explica curioses situacions que et troves durant el recorregut. Jo mateix n'he estat testimoni de dues. En un moment donat, he escoltat algú del public que deia: "que? ens unim a aquest grup?", això era cap al kilòmetre 19.
I abans ja m'he adonat d'una noia que a estones veia correr i a estones estava en el public animant, això si, sense que tingués una gota de suor (no cal dir que un dels trams que l'he vist correr han sigut al final). Potser la "crisi" accentua aquests fets!!

Distància: 21.1 km
Desnivell positiu acumulat: 70 m

Track:


Perfil:

4 comentarios:

Joan Angelats dijo...

Ei Pepelu!

pel que entenc de la cronica i veient les fotos, els dos amics d'en Robert van correr a l'estil "Robert"?

Saps que en David Ros estava malalt i avui m'ha enviat un missatge al Facebook dient-me que si ho hagues sabut, m'hagues passat el dorsal.

Salut!

Joan

Joan Angelats dijo...

me n'oblidava de preguntar-t'ho!

hauries hagut de fer Tordera més tranquil? o es que falta entrenament?

Josep Lluís dijo...

Si noi, em vaig trobar en Pere i al dir-me que en David no havia pogut venir li vaig comentar que et podia haver venut el dorsal. En fi, falta de coordinació!

Com ja t'he comentat, vaig pagar alt el preu d'apretar a Tordera. Ja des del principi tenia unes bones agulletes. Fins al kilòmetre 10 vaig anar be, però després la cosa va anar empitjorant fins que cap al 15-16 vaig baixar el ritme més d'un minut per km, per que ja no podiar anar a més.

De totes formes, ha estat una bona experiència fer dues curses seguides a tope. Així m'he pogut fer una idea de com pot ser una cursa per etapes (p.e. Sables), i a quin ritme he d'anar.

Josep Lluís dijo...

I efectivament, hi havia molt pirata suelto per Mataró...